La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura va presentar el dimecres 17 de maig «Llegir en valencià, per a estimar-nos», una campanya que promou la superació i el creixement personal.
«Llegir en
valencià» promou la sostenibilitat a través de la lectura
La col·lecció
De la mà d’onze autors i autores valencians, els
lectors i lectores podran llegir històries que tenen com a eix vertebrador els principals
Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU: Vida submarina, Aigua neta i
sanejament; Reducció de les desigualtats; Igualtat de gènere; Fam zero i fi de la
pobresa; Ciutats i comunitats sostenibles; Salut i benestar; Educació de qualitat;
Producció i consum responsable; Vida d'ecosistemes terrestres; Pau, justícia i
institucions sòlides, i Accions pel clima.
Són textos escrits expressament per a la campanya per
escriptors i escriptores destacats com són Jovi Lozano-Seser, Anna Marí, Vicent
Usó, Joanjo Garcia, Irene Rodrigo, Natàlia Gisbert Abad, Enric Senabre, Marian
Díez Picó, Maria Josepa Payà, Pau Alabajos i Andreu Escrivà.
Així mateix, les cobertes han sigut dissenyades per Viv Campbell, David van der Veen, Laura
Inat, Jesús Huguet, Alicia Blasco, Benedetta Notarandrea, Pablo Caracol, Marta Chaves, Adela
María Flore, Virginia Lorente i José Luis Arroyo.
Més de 3.500 euros en premis
Com és habitual, durant la campanya es posarà en marxa
un concurs en el qual els participants hauran de respondre setmanalment preguntes sobre els
llibres. Entre els diferents encertants se sortejaran més de 3.500 euros en premis. Es poden
aconseguir: vals de compra per a Consum i Pollos Planes, carrets de Rolser, lots de productes
Café Silvestre, entrades dobles per a Bioparc i un dinar a càrrec d’Arroz
Dacsa. Les bases es poden consultar en aquest web.
Una campanya amb compromís social
«Llegir en valencià» és una campanya
impulsada des de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura i que compta amb la
implicació de nombroses institucions públiques i privades vinculades al món
del llibre i la cultura, com són Levante-EMV, Información, Consum, la
Diputació de València, Arroz Dacsa, Teika, Caixa Popular, la Universitat
d’Alacant, la Universitat Politècnica de València, Escola Valenciana, la
Generalitat Valenciana, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Consell
Valencià de Cultura.
Així mateix, compta amb la col·laboració de la
Fundació Bancaixa, Bioparc, Café Silvestre, Pollos Planes, Rolser, l’Institut
d’Estudis Comarcals de la Marina Alta i els ajuntaments d’Alcoi, l’Alcúdia
i Beneixama. A més a més, disposa del suport de més de 30 entitats de
diferents àmbits: ACPV, À Punt, Albena Teatre, AELC PV, AEPV, CCOOPV, COBDCV, Corts
Valencianes, CRIT Companyia de Teatre, ERPV, EUPV, Federació de Societats Musicals CV,
Federació Valenciana de Municipis i Províncies, FULL, Gegantur, Institut
Interuniversitari de Filologia Valenciana, Mancomunitat de la Ribera Alta, Mancomunitat de la
Ribera Baixa, Mancomunitat de la Safor, Mancomunitat de la Vall d'Albaida, Món
d'Animació, PEN Català, Reial Societat Econòmica d'Amics del
País, Sala Rex Natura, Sala Russafa, STEPV, Teatre Micalet, Tresdeu, Unió de
Consumidors de la Comunitat Valenciana, Unió de Llauradors i Ramaders, Unió de
Periodistes Valencians, UV, UJI, UMH i UNED.
«Llegir en valencià» és
l’única campanya d’animació lectora que, des de fa més de setze
anys, fomenta la lectura en la nostra llengua, la cultura i dona a conéixer els costums i
les tradicions del poble valencià.
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios. Puede cambiar la configuración u obtener más información Política de Privacidad y Cookies. Si continua navegando, consideramos que acepta su uso.